); ga('send', 'pageview');

Przepis na wakacje z dziećmi

Zobaczmy jak fajnie spędzić wakacje z dziećmi. Opiszę dziś trzy kierunki, które w ostatnich latach sprawdziłam razem z moimi córeczkami.

Mnóstwo jest ofert wycieczek all inclusive do hoteli z opcją opieki nad dziećmi, animacjami, mini disco itp. Sama je kiedyś wybierałam, ale w końcu doszłam do wniosku, że tak naprawdę spędzamy czas osobno, dzieci są w mini clubie, ja nad basenem, a fajnie byłoby, żebyśmy ten czas spędzały wspólnie, odkrywały nowe miejsca.Zaczęłam szukać miejsc, do których będziemy mogły dolecieć na własną rękę i które są w 100 procentach dedykowane dzieciom. Oczywiście myślałam o Disneylandzie, ale była to dość droga rozrywka, poza tym Disneyland jest na weekend, a ja potrzebowałam kierunku na tydzień albo dwa.Wpadłam na pomysł, aby łączyć pobyt w hotelach typowych dla dzieci z poznawaniem kraju, regionu, miejsca, w którym się zatrzymamy. Mój plan okazał się być bardzo dobrym rozwiązaniem, dziewczynki były zachwycone zabawą, ale też miały możliwość odkrywania razem ze mną kultur, tradycji i historii kraju, w którym spędzałyśmy wspólnie czas. Właśnie…wspólnie.

Hotel Pirates Village

Pirates Village  – Majorka

Pierwszym takim kierunkiem była Majorka. Do Palma de Mallorca doleciałyśmy liniami WizzAir, na lotnisku wypożyczyłam tanio mały samochód i wyruszyłyśmy do naszego hotelu w Santa Ponsa.Pirates Village to niezwykły hotel, który zbudowany został na wzór statku pirackiego. Nie dość, że tak wygląda to w środku można spotkać “prawdziwych” piratów. W basenie jest wieża, zjeżdżalnie i atrakcje, które nawiązują stylem do tradycji pirackich.Któregoś dnia, kiedy spokojnie opalałyśmy się nad basenem nagle usłyszałyśmy krzyk “help, help!” i zobaczyłyśmy biegnącą kobietę w strojnej sukni. Za nią pojawiła się cała grupa złych piratów, chodzili wśród gości, udawali walki, skakali z wieży do wody. To specjalna atrakcja, którą hotel zapewnia dwa razy w tygodniu. Moja młodsza córka bardzo się przestraszyła, ale starsza miała niezłą zabawę.W dni dedykowane zwiedzaniu wsiadałyśmy do samochodu i objeżdżałyśmy wyspę, poznawałyśmy małe wioski i miasteczka, próbowałyśmy tamtejszej lokalnej kuchni.

Już od samego wejścia do Gardalandu każdy czuje się jak w bajce

Gardaland – Włochy

Gardaland znajduje się we Włoszech, nad jeziorem Garda. Aby się tu dostać doleciałyśmy do Mediolanu, wzięłyśmy pociąg do Peschiera del Garda, a następnie bezpłatny autobus, który jeździ prosto do resortu.Gardaland to wielki park rozrywki, w którym znajdują się atrakcje dla dzieci w każdym wieku, szczerze powiem, że ja też się tam bardzo dobrze bawiłam.Bardzo blisko znajduje się hotel Gardaland, w którym obsługa przebrana jest w postaci z bajek, można zamówić pokoje specjalnie przygotowane dla małych księżniczek, poszukiwaczy przygód czy innych małych odkrywców.Tym razem poruszałyśmy się wszędzie autobusami i pociągami, pojechałyśmy między innymi do Verony, gdzie pod balkonem Julii opowiedziałam dziewczynkom historię rodów Capuletich i Montecich. Zwiedziłyśmy też miasteczka nad jeziorem Garda, spróbowałyśmy prawdziwej włoskiej pizzy. 7 dni zupełnie nam wystarczyło, natomiast gorzej z funduszami. Niestety to miejsce nie należy do tanich, więc mimo taniego lotu i noclegu w promocyjnej cenie trzeba się przygotować na wysokie koszty życia codziennego.

Niegdyś plan filmowy, dziś miejsce, do którego chce się wracać

Popeye Village – Malta

Malta słynie z wielkich produkcji filmowych. Jedną z nich był film o słynnym żeglarzu uwielbiającym szpinak, Popeye. Zostało tu wybudowane całe miasteczko, w którym mieszkał żeglarz. Całodzienne animacje zapewnia sam Popeye oraz jego przyjaciele i oczywiście jego ukochana Olive Oyl. No to tak, jest tu plaża, dmuchane trampoliny do skakania, bardzo bogaty program zabaw, domki z atrakcjami dla młodszych i starszych, kilka restauracji. Można tu spokojnie przyjechać na cały dzień. My wracałyśmy kilka razy.

Planując w ten sposób wakacje z córkami przekonałam się jak fajnie jest wrócić do dziecięcej radości i entuzjazmu. Poczułam się jak mała dziewczynka, jeździłyśmy razem na karuzelach, śmiałyśmy się i krzyczałyśmy w domku na jednej nóżce, który bujał się we wszystkie strony kiedy byłyśmy w środku. W każdym z tych miejsc animatorzy zapraszali do zabawy zarówno dzieci jak i ich rodziców, aby wspólnie wykonywali zadania, albo żeby dzieci zobaczyły jak ich mama gimnastykuje się, kiedy próbuje znaleźć odpowiedź na zagadkę i zostaje potem uhonorowana kwiatkiem.

Wakacyjny odpoczynek to idealny moment na wspólny czas, na uwagę dla naszych dzieci. Bo tego tak naprawdę najbardziej potrzebują 🙂

A jakie są Wasze ulubione miejsca na wyjazd z dziećmi?

Wspaniałego planowania wakacji Wam życzę.